fbpx

5 redenen waarom uw horecazaak een virtuele tour nodig heeft.

1. Pak 24/7 uit met je horecazaak.

Restaurateurs moeten hun prachtige locatie aan hun klanten laten zien.

De sfeer opsnuiven waarom je potentiële klant bij jouw moet langskomen.

Stel je even het volgende voor. Je bent een hongerige klant en je komt drie restaurants tegen.

Welke zou je zelf kiezen?

Het restaurant dat geen of weinig foto’s heeft, of het restaurant dat hun zaak van binnen en van buiten laat zien aan de hand van een 360° virtuele tour?

 

2. Informeer je klanten.

De meeste mensen zoeken naar een horecazaak eerst op google, voor ze beslissen naar welk restaurant ze gaan.

Waarom doen ze dit? Is het om je openingsuren of dagen op te zoeken?

Om te kijken welke suggesties dat je aanbiedt?

De meeste mensen zoeken eerst op google omdat ze vooral het restaurant willen leren kennen, alvorens te reserveren.

Dus dan is het eens zo belangrijk om al je troeven van je interieur en sfeer te laten zien, aan de hand van foto’s.

Vraag jezelf eens af: wanneer ben je ooit naar een restaurant geweest zonder er foto’s van te hebben gezien? Bijna nooit, toch?

Wat is dan een geweldige manier om je klanten te laten zien waarom ze bij jou langs moeten komen? 

Een  360° virtuele tour natuurlijk! Een virtuele tour van uw zaak overtreft alle verwachtingen. De meeste mensen zien bij de andere restaurants enkel foto’s of misschien een video, maar hier onderscheidt jij je volledig met een virtuele tour, waar jij je volledig restaurant laat zien.

Een virtuele tour voor je restaurant helpt je ook bij je lokala SEO, je kan zelfs je menukaart enzo integreren en je kunt een virtuele tour volledig aanpassen aan je huisstijl. 

Dus de ideale marketingtool!!

 

3. SEO-waarde van een virtuele tour.

 

Zoals eerder vermeld, zal de meerderheid van de consumenten een lokaal bedrijf Googelen voordat ze beslissen waar ze heen willen. Zoekmachines maken het vinden van een restaurant zoveel gemakkelijker, want als het restaurant zijn Google Mijn Bedrijf pagina correct heeft ingesteld, kunnen mensen heel veel informatie vinden.

Klanten kunnen de openingstijden van het restaurant, het menu, het adres en telefoonnummer vinden en zelfs een virtual Tour door het interieur maken.

Met andere woorden: als je een restaurant hebt, je Google Mijn Bedrijf pagina hebt geclaimd, beoordelingen ontvangt en erop reageert en een virtual tour hebt, zie je een toename in zichtbaarheid en SEO!

Integreer je virtual tour met je website en Facebook.

Als je een virtual tour voor je horecazaak hebt, kan je deze gebruiken in je digitale marketing via zowel sociale media als je eigen website.

Een virtual tour op je website?

Het is heel gebruikelijk om een ​​menu op te nemen, waarom zou je een virtuele rondleiding door je restaurant toevoegen? In zekere zin is het hetzelfde idee. Je geeft mensen meteen een levensecht idee van je zaak. Heb je een terras? Zitplaatsen? Misschien een zaal voor evenementen? Al deze aspecten zijn geweldige verkopers en wat is een betere manier om ze te promoten dan met een virtual tour?

Het is een beetje als een modeshow voor je horecazaak. Je kan de geweldige aspecten van je setting laten zien en op een interactieve manier overtuigen waarom mensen bij jou moeten reserveren.

Mensen die je website bezoeken, zullen zien dat je een virtual tour aanbiedt en zullen automatisch meer geïnteresseerd zijn omdat niet iedereen dat doet. Het is de perfecte manier om je te onderscheiden van de massa aan concurrentie.

Hoe beter de gebruikerservaring van de bezoekers op je website en virtual tour, hoe groter de kans dat ze ook daadwerkelijk je zaak zullen bezoeken.

 

4. Zichtbaarheid en naamsbekendheid.

 

Onderdeel van restaurantmarketing is zichtbaarheid en naamsbekendheid. Daarom wordt bedrijven aangeraden om content te creëren, hun social media te bewerken en hun SEO te verbeteren. Dit alles helpt mensen te overtuigen om jouw horecazaak te verkiezen boven dat van je concurrenten.

Wat een virtual tour zo geweldig maakt, is dat het het vertrouwen tussen je zaak en potentiële klanten vergroot.

 

5. Vertrouwen opbouwen.

 

Een van de redenen waarom mensen een locatie op Google zoeken voordat ze effectief gaan, is dat het erg moeilijk is om het idee van iets te vertrouwen zonder er een beeld van te kunnen vormen.

Je hoort bijvoorbeeld misschien dat een restaurant the place to be is. Maar hoe weet je of dat echt wel zo is, tenzij je het met je eigen ogen ziet? Je bent geïntrigeerd, maar je hebt nog meer nodig. Dus je wendt je tot de goede oude Google om te zien waar het allemaal om draait.

Voordat je naar een horecazaak gaat, moet je wat basisinformatie hebben;

  • Wat voor eten wordt er geserveerd? (menu)
  • Waar is het gelegen? (plaats)
  • Wat vinden anderen ervan? (beoordelingen)
  • Hoe ziet het eruit? (virtual tour).

Al deze aspecten gaan het restaurant aan je verkopen en hoe meer je kunt aanvinken, hoe beter!